By Birdie Kundtjänst

 
Vi är här för att hjälpa dig – hitta svar på vanliga frågor eller kontakta oss

Frågor och svar

Frågor om köp, frakt och byte

Leveransmetoder:
Alla beställningar från By Birdie skickas med antingen PostNord, FedEx eller UPS.
 
Leveranstid för order:
Vi kan vanligtvis leverera inom 2-4 arbetsdagar.
Våra leveranstider varierar beroende på om den valda produkten finns i lager eller är under produktion.
 
Om varan inte finns i lager:
Om varan inte finns i lager kan produktionen av varan ta upp till 30 dagar innan den kan skickas.
 
Du kommer att kontaktas av vår kundtjänst med en leveranstidsram inom 48 timmar efter ditt köp på vardagar om en begärd artikel inte finns tillgänglig.
 
Delvis leverans:
Vår order skickas när alla artiklar i ordern är redo att skickas – om du vill ha delleverans av ordern är detta möjligt på begäran.
Om du har problem med att betala för ditt köp är det en bra idé att kontrollera följande.
 
Daglig beloppsgräns:
Ofta är olika kredit-/betalkort begränsade till att kunna köpa för 5.000-10.000 DKK ackumulerat under en dag. Om det belopp du ska köpa för överstiger detta belopp behöver du ett godkännande från banken. 
 
Vi kan kontaktas via kundtjänst på e-post: [email protected] eller telefon: +45 98 12 09 80
Hur du avbeställer din order:
Om du vill avbeställa din order kan vi kontaktas via telefon eller e-post
 
Vår kundtjänst kan kontaktas via e-post: [email protected] eller telefon: +45 98 12 09 80
När du handlar hos By Birdie omfattas du naturligtvis av köparens skydd.
Du har därför 14 dagars returrätt.
 
Om du vill byta en vara eller utnyttja din ångerrätt ber vi dig kontakta oss direkt via e-post eller telefon.
 
Observera att det inte är möjligt att ångra ditt köp vid specialproduktioner.

Frågor om våra produkter

Alla beställningar packas i en diskret pappkartong. Lådan kan inte läggas i vanliga brevlådor, så du måste vara hemma för att ta emot paketet eller ha mottagarflex kopplat till din adress.

I lådan hittar du en följesedel, en returetikett och en presentförpackning som passar till smycket.

Är du osäker på vilken storlek du har? Då kan du hitta hjälp i vår storleksguide

Vi använder endast äkta ädelmetaller och ädelstenar.
 
Vi är också underställda kontroll av Force Technology – Ædelmetalkontrol Danmark, som har krav på metallhållfasthetsstämplar och certifieringar i förhållande till våra material.
 
Därför är alla våra produkter också stämplade med By Birdies unika stämpel, vilket är anledningen till att vi går i god för materialets äkthet.
Eftersom vi har egen smyckesproduktion är det möjligt att få specialtillverkade föremål.
 
Leveranstiderna för specialproduktioner är allt mellan 2 veckor – 8 veckor beroende på vår produktionskapacitet, hur snabbt designprocessen går etc.
 
För specialproduktioner finns det naturligtvis speciella önskemål och därför kräver produktionen ofta en konversation.
 
Det är en bra idé att ha några inledande tankar om dina smycken innan du påbörjar processen. Ju noggrannare du är med att beskriva dina önskemål, desto bättre blir resultatet. Det kan vara en bra idé att fundera över designens mått etc.
 
Har du hittat en av våra produkter som du vill modifiera?
 
Du kanske har hittat en av våra produkter som du vill modifiera – det kan vara med en annan sten, det kan vara en annan metall. Vill du att den ska vara större eller mindre? Hitta produkten, berätta för oss produktens EAN eller SKU och beskriv dina önskemål i ett e-postmeddelande eller ring oss.
 
Specialtillverkning av smycken med dina egna stenar
 
Om du vill att vi ska använda dina egna stenar för produktionen, var medveten om att det kommer att bli en förlängd leveranstid för produktionen.
 
Dessutom kan det bli nödvändigt att slipa dina stenar, om så är fallet meddelar vi dig innan vi påbörjar arbetet.
 
Förväntad leveranstid på produktioner med egna stenar är normalt upp till 6-7 månader.
 
By Birdies smycken levereras med 24 månaders garanti.
 
Garantin omfattar produktens produktion och kvalitet.
Garantin täcker dock inte vanliga tecken på slitage eller felaktig användning av produkten. För att få dina smycken täckta av garantin krävs följande:
Ordernummer, leveransdatum och kontaktuppgifter (ifall vi behöver kontakta dig per telefon)
 
En beskrivning av problemet med den eller de mottagna varorna.
 
Denna information skickas till vår e-post [email protected]
När vi har fått all nödvändig information kommer vi att kontakta dig med nästa steg i ärendet.
För att vi ska kunna reparera dina smycken behöver du skicka in dina smycken till By Birdie.
 
Där kommer vi att göra en bedömning av skadan och därefter reparera den.
 
Frakt- och reparationskostnader kan tillkomma. I händelse av att vi har gjort ett produktionsfel eller en kvalitetsdefekt täcks dina smycken av garantin
Du kan köpa produkter via vår webbshop och prova dem hemma i en säker miljö. Detta är en del av vår service.
 
Om smycket inte motsvarar dina förväntningar kan du använda den bifogade returetiketten.
[email protected]

ByBirdie.dk
Slotsgade 35A, 9000 Aalborg (Denmark)

CVR (VAT): DK-27714153